miércoles, 20 de octubre de 2010

Berria, Público, The Guardian

Ziberkomunikabideen interakzioaren analisia.

Euskal Herriko BERRIA, Espainiako PÚBLICO eta Erresuma
Batuko THE GUARDIAN izan dira aztergaiak.

Hiru zibermedioak interakzioan, web 2.0-ren aplikazioan, barneratuta daude. Denek eskaintzen dute irakurlearen partehartzea. Notizien iruzkinak egin, sare sozialetan elkarbanatu, inkestetan bozkatu eta testu nahiz irudiak bidaltzea da hiru medioek elkarbanatzen dutena. Hiruek, modu batez edo bestez, web 2.0-ren oinarrian dauden errekurtso hauek dituzte.

Ñabardura gehienak, aurkezpenean daude. Izan ere, Berria eta The Guardian egunkariek badute irakurlearentzako eginiko atal espezifikoak "Parte Hartu" eta "Community" izenpean. Baina, funtsean parte hartzea ez da atal horietan abiatzen, tresna guztiak orrialde webean integraturik baitaude. Ez da batetik, egunkari ofiziala, eta, bestetik, irakurlea.

Berria da erregistroa eskaintzen ez duen orri bakarra, honek, iruzkinen kalitateari egiten die kalte, eta hori dela eta, aurretizko "zentsura" erabiltzen du Berriak.
Beste biek, erregistroa eskatzen dute iruzkinak eman eta notiziak zein komentarioak bozkatzeko.

The Guardian-ek eskaintzen duen balio atxikia Foroa da. Foro aktiboa non jendeak nahi duen gaiari buruz eztabaida dezakeen. Horretarako, noski, irakurle asko eta fidelak behar dira. The Guardian-ek, oro har, web 2.0 garatuagoa du: kazetarien kontaktu eta perfilak, sare sozial gehiagoren lasterbideak, berriak zuzentzeko aukera eta blog andana. Besteek ere badituzte (berriak zuzentzeko aukera zuzena izanik ezik) baina tamaina txikiagoan. Dena den, Blogak ere garrantzia dute medioen azaletan.

Público-k notizien iruzkinei ematen die garrantzi handia. Horren erakusle, letra tipo zabala, bozkaketa sistema bisuala eta, oro har, irakurketa erakargarriagoa egiten duen sistema. Adierazgarria da, Público-k albo-barra mugikor bat duela beti iruzkinak eta Facebook nahiz Twiterrerako loturak esku-eskura izateko.

Bideotxaten inguruan, lehen bistazoan, The Guardian-ek huts egiten du. Público-k maiztasunez egiten ditu eta Berriak hiru hilabetean behin. Galderak aurrez egitea posible da eta erregistru gabe, hori bai, aukeratu egiten ditu medioak galderak.

Hemendik aurrera, antzekotasunak asko. Irakurle komunitateak eta txatak ez dira hiru medio hauetan ageri. Letra tamaina handitu eta txikitzeko aukera bai, baina berrien audio irakurketarik ez da eskaintzen. Feed-ak badaude, The Guardian-ek soilik atalka.

Eta, agian, akats handiena. Erabiltzairen gustuen arabera orria personalizatzea ez da posible. Alor honetan egin beharko dute lan handiena, erregistroak aprobetxatuz bakoitzari gehien interesatzen zaizkionak azalean jarri eta besteak ezkutatzeko.

Laburtzeko, BERRIA, PÚBLICO eta THE GUARDIAN, web 2.0 orriak dira. Oro har, aukera antzekoak dituzte baina Erresuma Batuko zibermedioak komunitate zabalagoa izanik interakzio, eztabaida eta feedback gehiago sustatzen du. Besteek, iruzkinei eta sare sozialetan notiziak elkarbanatzeari ematen diete garranzia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario